Vettel imádja a szingapúri futamot2012.09.16. 12:00, tijaaa
Mark Webber, a Red Bull pilótája nagyon bízik abban, hogy az autó jó lesz és eredményesen szerepel majd egy hét múlva, a Szingapúri Nagydíjon. "A Marina Bay-i pálya hatalmas kihívás, de remélem, jól alakulnak majd a dolgok" - idézte az ausztrál pilótát a Marca című spanyol sportnapilap. "Az idén jól szerepeltünk az utcai versenyeken, abban bízom, hogy most is így lesz. Ráadásul külön öröm nekem, hogy sok honfitársam is eljön Szingapúrba.
Csapattársa, a vb-címvédő Sebastian Vettel alig várja már a futamot: "Imádom ezt a zseniális pályát, az éjszakai autózás pedig egészen elképesztő" - fogalmazott a német.
A 14. futam előtt a spanyol Fernando Alonso (Ferrari) 179 ponttal vezet, Vettel a negyedik 140-nel és Webber az ötödik 132-vel.
Nem Perez, Vettel kell a Ferrari-elnöknek2012.09.16. 11:56, tijaaa
Kizárja Luca di Montezemolo Ferrari-elnök, hogy a következő szezonban az istállójához szerződjön a Felipe Massa helyére favoritnak tartott Sergio Perez. A mexikói a hétvégén Monzában mindkét Ferrarit leelőzve ment fel egészen a 2. helyig a 12.-ről, ám a vezető szerint 22 évesen még rutintalan.
"A következő szezon korai. Elégedett vagyok vele, mert bebizonyította, hogy jól választottunk, amikor a fiatal pilótáink közé tettük. A Saubernek és a Ferrari-akadémiának köszönhetően fejlődik, de ahhoz, hogy a Ferrari nyomását elviselje, több tapasztalatra van szüksége" - nyilatkozta a SkySportsnak Montezemolo.
Perez egy éve a Ferrari-program keretében kipróbálhatott egy 2009-es Ferrarit, azóta idén háromszor is dobogón állt, ám a nagyfőnököt egyelőre nem győzte meg.
Ha rajta múlna, inkább a világbajnokot hozná el, csakhogy neki még jövőre is él a szerződése a Red Bullnál.
"Vettel nagyjából abban a szakaszában van a pályafutásának, amiben Michael (Schumacher) volt a Benettonnál. Fiatal, remek pilóta, egyre rutinosabb, ha arra kérnének, válasszak, az ő nevét mondanám."
Schumacher kétszeres világbajnokként, öt és fél benettonos év után igazolt a Ferrarihoz 1996-ban, és 2006-ig öt világbajnokságot nyert ott. Vettel a BMW-nél ment egy versenyt, a Toro Rossóban másfél szezont, a Red Bullnál negyedik évét nyomja. Korábban elárulta, álma, hogy egyszer a Ferrarinál versenyezzen, ám ennek még nem jött el az ideje.
Főleg, hogy Fernando Alonsónak 2016-ig szerződése van az olaszokkal, bejelentette, onnét akar visszavonulni, és nem zárja ki, hogy 2016 után még hosszabbít.
Az olasz sajtó szerint viszont a nyáron Vettel és a Ferrari megegyezett, hogy 2014-től együtt folytatják.
Vettel: Muszáj javítanunk az autónkon2012.09.16. 11:48, tijaaa
A Red Bull címvédője, Sebastian Vettel úgy érzi, az Olasz Nagydíjon történt kiesése nincs hatással idei világbajnoki esélyeire.
A német versenyző idén már másodszor nem tudott célba érni műszaki hiba miatt, miután a generátor ismét megállásra kényszerítette őt. Ettől függetlenül Vettel tisztában van azzal, nem volt meg a tempója ahhoz, hogy dobogóra álljon Monzában.
Vettel kiesése miatt a bajnoki tabella negyedik helyére csúszott vissza, hátránya 39 pont a listavezető Fernando Alonsóval szemben.
„Semmi nem változott. Ez nem egy jó eredmény számunkra, hiszen nem értünk célba, az pedig nem segít, hogy mások igen” – mondta Vettel.
„Javítanunk kell az autón. Láthattuk, hogy nincs meg a tempónk, de ahhoz elég jó helyen voltunk, hogy a negyedik-ötödik helyen érjünk célba.”
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner semmi okát nem látja annak, csapata miért ne állhatna talpra, és harcolhatna a bajnoki címekért a szezon további részében.
„Magasabb hegyet kell megmásznunk, de mindkét versenyzőnk harcban van a bajnoki címért” – nyilatkozta a szakember.
„Még 19 ponttal vezetjük a konstruktőri bajnokságot, és hét verseny van még hátra, szóval meg kell bizonyosodnunk arról, hogy mindent beleadunk.”
„Remélhetőleg Szingapúrban versenyképesebbek leszünk, de – ahogy azt eddig is láthattuk – semmire sincs garancia.”
Horner finoman utalt arra, a Red Bull monzai gyengélkedése a Renault-motorok hiányosságai miatt következett be.
„Sebastian mindent kihozott köréből az időmérőn. Egyszerűen csak meg kell nézni az adatokat, hogy lássuk, hol veszített időt.”
A szakember hozzátette, természetesen nagyon nem örülnek annak, hogy ismét a generátor meghibásodása miatt nem szereztek pontot.
„Még sok verseny vár ránk, és mi egy erős csapat vagyunk. Meg kell bizonyosodnunk arról, hogy ezek nem ismétlődnek meg. Ez a legkiábrándítóbb dolog.”
„Ha van egy technikai problémád, a legfontosabb, hogy tanulj belőle, szóval, ha megismétlődik, az rettentően kiábrándító.”
Vettel-Alonso: mint tavaly, csak fordítva2012.09.16. 11:43, tijaaa
Ugyanúgy került egymás mellé Sebastian Vettel és Fernando Alonso Monzában, mint tavaly, csak míg akkor a német akarta előzni a spanyolt, most a ferraris volt a támadó. Akkor Alonso, most Vettel terelte a fűre és a kavicságyra a riválist, ám míg egy éve Alonso megúszta büntetés nélkül, most Vettel áthajtásost kapott. Mivel később autóhibával kiállt, nincs jelentősége az esetnek, de a felek a sajtón keresztül megvitatták.
"Szerintem nem érdemeltem büntetést, de nem nekem kell megítélnem" - idézte az Autosport Vettelt, akivel természetesen egyetért csapatfőnöke, Christian Horner: "Mindenki ítélje meg magának, nekem kissé szigorúnak tűnik. Nem ért büntetést, de ez az én véleményem".
Alonso helyesli a felügyelők döntését: "Tavaly nem volt büntetést, most van, ez a különbség. Nagy különbség ez annak, aki érti, miről van szó az efféle manővernél. 330-cal ugráltam a kavicságyban, biztos vagyok benne, hogy megsérült az autó, a padló nem lehet tökéletes ilyen rázkódás után."
A két esetet remekül össze lehet hasonlítani, jól látszik, hogy Alonso most egy pillanatra már előrébb is volt a pályán, mint Vettel, míg tavaly a német a Ferrari feléig ért fel. Vettel 2011-ben két kerékkel ment le az aszfaltról, most Alonso bőven mind a néggyel.
Közben ráadásul történt egy szabálymódosítás, tavasszal a FIA írásba foglalta, hogy ha az előző autó első szárnya egyvonalban van az előtte haladó hátsó tengelyével, már akkor elegendő helyet kell hagynia az előzni kívántnak, hogy a másik is pályán maradhasson.
Alonso a Red Bull mellett volt, ekkor szorította ki Vettel, vagyis a büntetés jogosságával nehéz vitatkozni. Kérdés persze, hogy konzekvens-e az ítélet.
|