nyilatkozat a péntekről2012.09.22. 10:29, tijaaa
A versenyzőkre és az autókra nézve is nehéz ez a pálya. Összességében elégedettek lehetünk a mai nappal, de várjuk meg a holnapot - még csak péntek van, így az eredmények nem túl mérvadóak, ráadásul néhány versenyzőnek a forgalom is nehezítette a dolgát. Az a legfontosabb, hogy az autó mindkét gumikeveréken jól működött, erre építhetünk. A rázóköveket módosították az idei versenyre, ez pozitívum.
Vettelé a 2. szabadedzés is2012.09.22. 10:24, tijaaa
Sebastian Vettel, a Red Bull világbajnok versenyzője zárta az élen a Formula-1-es Szingapúri Nagydíj második szabadedzését. A német mögött a mclarenes Jenson Button, valamint Fernando Alonso zárt a Ferrarival.
Száraz időben és 28 °C mellett kezdhette meg – helyi idő szerint fél 10-kor – a második szabadedzést a Formula-1 mezőnye Szingapúrban, ahol elsőként Charles Pic, a Marussia pilótája hajtott pályára, őt pedig sorra követték a többiek, hogy teljesítsék installációs köreiket.
Több versenyző is közel volt ahhoz, hogy egy hiba miatt hozzáérjen a falhoz, azonban a tréning elején nem történt baleset. Fél óra elteltével azonban néhány percre piros zászlóval kellett megszakítani az edzést, miután Bruno Senna, a Williams pilótája falhoz csapódott, majd megállt a pályán. A pilóták visszahajtottak a bokszba, majd pár perc elteltével sikerült elszállítaniuk Senna autóját, így folytatódhatott az edzés. A brazil az esetet követően Twitter-oldalán közölte, nagyon sajnálja a balesetet, és ugyan megsérült az autó, holnapra biztosan rendbe hozzák.
Jó néhány újítással érkeztek a csapatok erre a versenyhétvégére, amelyeket tesztelniük kell a szabadedzéseken, a Mercedes például egy új kipufogó-rendszert hozott magával, a Lotus új hátsó szárnyat és padlólemezt, a Sauber új motorborító-elemet, valamint a HRT is új padlólemezzel vág neki a Szingapúri Nagydíjnak.
Sebastian Vettel 1:48.340-es köridővel nyerte meg az első szabadedzést, ám nem volt panaszmentes a német tréningje, ugyanis csapatrádión az autó hátsó részének instabilitására, valamint a nem megfelelő tapadásra panaszkodott.
A Red Bull másik versenyzője, Mark Webber negyedik lett Alonso mögött, hátránya hat tizedmásodperc csapattársához képest, az edzés vége előtt néhány perccel azonban versenymérnöke behívta a bokszba, mivel problémát észleltek az autóban.
Az ausztrált Lewis Hamilton követi az ötödik helyen – a McLaren versenyzőjét csapata arról informálta hosszú etapja során, hogy tempója hasonló Kimi Räikkönenéhez, aki végül a tizenkettedik pozícióban zárt. A finn istállótársa, Romain Grosjean tizedik lett, azonban rendszerhibára panaszkodott, amelyet az edzés után vizsgál meg a csapat.
Az első szabadedzésen a két Force India egymás mögött végzett a hetedik-nyolcadik helyen, most pedig a hatodik-hetedik pozíciókat foglalják el, a sorrend viszont megfordult közöttük, Paul di Resta ezúttal 39 ezredmásodperccel megelőzte Nico Hülkenberget.
Nico Rosberg végzett a nyolcadik pozícióban, a Mercedes másik versenyzője, Michael Schumacher a tizenegyedik lett. Rosberget Felipe Massa követi a sorban, akinek lemaradása 1,7 másodperc Vettelhez képest.
A mezőny hátsó részében nagy csatát vívott a Caterham és a Marussia, utóbbi istálló versenyzője, Timo Glock ugyanis megelőzte mindkét Caterhamet, ám Charles Pic is Vitaly Petrov előtt végzett, így az orosz kiscsapat elégedett lehet mai teljesítményével.
Sebastian Vettel nyitott az élen Szingapúrban2012.09.22. 10:15, tijaaa
Sebastian Vettel, a tavalyi Szingapúri Nagydíj győztese végzett az élen a hétvége első szabadedzésén, őt Lewis Hamilton, a McLaren versenyzője követi, a harmadik helyre pedig a brit csapattársa, Jenson Button érkezett meg.
A szingapúri pálya egyike a legkeményebb helyszíneknek a versenynaptárban, a 23 kanyar nem jelent könnyű feladatot sem a gumik, sem a fékek, de a versenyzők számára sem. Nem csak a pálya karakterisztikája izzasztja meg a versenyzőket, hanem a nagy forrósággal is meg kell küzdenie a mezőnynek – mindezt éjszaka.
Az első szabadedzés előtt leszakadt az ég, így a pilóták intermediate abroncsokkal hajtottak pályára, azonban a 29 fokos hőmérséklet mellett fokozatosan száradt az aszfaltcsík, így lassan DRS-rendszereiket is aktiválhatták a versenyzők, illetve a száraz gumikat is kipróbálhatták.
A Pirelli a lágy, illetve a szuperlágy abroncsokkal érkezett a hétvégére: a stratégiák nagyon fontos szerepet játszhatnak a futamon, amennyiben – ahogyan az eddigi Szingapúri Nagydíjakon – a biztonsági autót be kell küldeni a pályára.
1:50.566-os idővel Sebastian Vettel, a Red Bull regnáló világbajnoka volt a leggyorsabb a szingapúri éjszakában, tőle azonban alig fél tizedmásodperccel maradt le Lewis Hamilton, őt pedig csapattársa, Jenson Button követi, akinek hátránya már 9 tized Vettelhez képest.
Több versenyző is különleges sisakfestéssel érkezett az éjszakai verseny helyszínére, ezek közül is talán a legfeltűnőbb Vettelé, akinek bukóját világító ledek díszítik a hétvégén.
Buttont Fernando Alonso követi a negyedik helyen, ő még éppen egy másodpercen belül van a győztes némethez képest. Ötödik lett Pastor Maldonado, a további sorrend pedig: Mark Webber (Red Bull), Nico Hülkenberg (Force India), Paul di Resta (Force India), Daniel Ricciardo (Toro Rosso), valamint Sergio Perez (Sauber).
Nem kerültek az első tíz közé a Lotus versenyzői, Kimi Räikkönen a tizenkettedik, Romain Grosjean pedig a tizenötödik lett. A francia ismét csatlakozhatott a mezőnyhöz, miután a monzai versenyhétvégéről eltiltották, amelyen az istálló tesztpilótája, Jerome D’Ambrosio helyettesítette őt.
Michael Schumacher tizennegyedik lett, ám az edzés során autójának első vezetőszárnya megsérült, miután ráhajtott egy rázókőre, így a Mercedes szerelőinek akadt némi plusz munkája.
A HRT ismét Ma Csing-huát ültette Narain Karthikeyan helyére, hogy a tesztpilóta tapasztalatokat szerezzen a spanyolok versenygépéről, és segítse a csapat munkáját. A fiatal kínai 1,4 másodperccel csapattársa mögött az utolsó helyen végzett.
Megvan az előzetes 2013-as F1-naptár2012.09.22. 10:11, tijaaa
Elküldte a FIA az istállóknak a tervezett 2013-as versenynaptár első változatát Szingapúrban, pénteken. Amint tudni lehetett, idénhez hasonlóan újra 20 verseny lesz, a szezon március 17-én Ausztráliában rajtol, és november 24-én, Brazíliában zárul.
Nagy átszervezés nincs, Valencia helyére a New Jersey-i futam került be ugyanarra az időpontra, június közepére.
A Magyar GP a már megszokott július végi időpontot kapta újra, és 2012-höz hasonlóan utána ismét több mint egy hónapos vakációra megy az F1.
Néhány pályának még nincs szerződése vagy nem biztos, hogy elkészül, ilyen Korea, Szingapúr, illetve New Jersey, ami városi futam lesz ugyan, de átalakításokat végezni kell a megrendezéséhez.
A végleges versenynaptárt várhatóan a Motorsport Világtanács szeptember 28-i ülésén fogadják el.
A lélek tartja Vettel generátorát2012.09.22. 10:07, tijaaa
Két hét alatt sem tudta megfejteni a Renault, mi okozza Sebastian Vettel autójának generátorhibáját, ami miatt Valenciában, majd két hete Monzában is kiesett. Remi Taffin Renault-mérnök elmondta, azt már tudják, mi romlik el, de hogy miért, azt még mindig kutatják.
"Egyértelműen igen - felete az Autosport kérdésére, miszerint vannak-e még sötét pontok az alkatrész meghibásodásával kapcsolatban. - Reméljük, mielőbb meg tudunk tenni egynél több versenyt is egy generátorral, de ez még nem 100 százalék. Arról már van fogalmunk, mi romlik el, de 100 százalékos megoldásunk nincs. Van nem is egy ötletünk a hiba kiküszöbölésére, ezek közül egyet pénteken kipróbálunk mindkét Red Bullban, aztán kiértékeljük az eredményeket."
Vettelnél júliusban, Valenciában jött elő először a probléma, akkor az élről kiesett miatta. Utána Spában fejlesztett generátort vetett be a Renault minden motorjánál: Belgiumban gond nélkül futottak, ám Monzában újra elromlott a szerkezet Vettelnél a szabadedzésen, majd a másnapi futamon is. Emiatt most visszaszerelik a Spa előtti változatot, aminek ugye szintén volt egy vagy két hibája: Valenciában ugyanis a lotusos Romain Grosjean is generátorhibával állt ki, bár ezt a franciák valamiért nem számítják ugyanolyan problémának, mint Vettelét.
A két Red Bull pénteken Szingapúrban egy legeslegújabb fejlesztéssel fut, megnézik, hogy működik, de mivel még tesztelni kell, szombattól ők is a Spa előtti konfigurációval fognak menni. Az újat legkorábban Japánban kaphatják meg.
A Red Bull-tulaj Dietrich Mateschitz a héten felszólította a Renault-t, cserélje le a Magneti Marellit, ami a gyújtógyertyákat szállítja az istállónak, és generátort fejleszti neki - állítólag miattuk kritikus a helyzet. A Renault ezt viszont nem fogja megtenni.
Mark Webber autójában egész szezonban semmi gond nem volt a generátorral, a Renault azt sejti, Vettelét a meleg és a lassú kanyarok, vagyis a motor alacsony fordulatszáma kezdi ki, együtt. Szingapúrban mindkettőből lesz, hiába rendezik este a versenyt, remélni tudják csak, hogy minden rendben megy majd.
|